feed-image RSS

Prentsa oharra PDF fitxategia Inprimatu E-posta
Asteazkena, 2014(e)ko Urria(r)en 01-(e)an 17:07etan
NAFARROAN IKASTETXETAKO LIBURUEN SORGIN EHIZA

Iribas kontseilariak prentsaurrekoa eman du gaur urriak 1 asteazkena. Bertan adierazi du Nafarroako “errealitate instituzionala” urratzen omen dituzten 22 liburu aurkitu dituela, Torquemada inkisatzailearen tankeran plazan berriz sua piztuz. Hau ez da berria, UPNren obsesioetako bat euskal ikaskuntzarekin eta kulturarekin zerikusia duten ikasmaterialak eta baliabideak erretzea da; euskalfobia sintoma argiak. Pasaden ikasturtean D ereduko irakasleen aurkako kanpainari ekin zioten eta orain ikasmaterialak ditu ikusmiran.

Hezkuntzak baditu beste hainbat afera potolo konpontzeke, baina Iribasen azken agerraldietan argi ikusi da, Nafarroako hezkuntza sisteman hainbat arrakala zabaldu direla, besteak beste, PAI, LOMCE eta murrizketek eragindakoak. Sortutako arrakalak estaltzeko, arreta kanpaina politikora bideratu dute, ezker abertzalea eta inguruko sindikatuak, doktrinamendu eta manipulazioan ari direla esanez. Honen haritik dator, prentsaurreko berean LOMCEri aurre egiteko Euskal Herrian Gure Hezkuntza plataformak ateratako Gidari buruz eginiko aipamen maltzur eta manipulatzaileak.
Gaur egun UPNk ez du nafar gehiengoa ordezkatzen. Gobernua duela probesten du aldebakarreko erabakiak hartzeko, Nafar Jendartearen gehiengoaren nahien kontra, parlamentuaren gehiengoaren aurka eta Hezkuntza Komunitatearekin inolako kontsultarik egin gabe.
Iribasek botatako mehatxuen gainetik LAB sindikatuak euskal curriculuma, euskal kultura eta ikasle euskaldun eleanitzak bermatuko dituen kalitatezko hezkuntza sistema baten alde lanean jarraituko du.
LAB sindikatuak, Iribas kontseilariaren dimisioa eskatzen du, hezkuntzan ditugun arazoei aurre egiteko gaitasunik ez duelako eta mamuak besterik ez dituelako elikatzen.

CAZA DE BRUJAS EN LOS CENTROS EDUCATIVOS DE NAVARRA

Hoy día 1 de octubre el consejero de educación ,José Iribas ha realizado una rueda de prensa. En la misma, a dado a conocer que se han identificado 22 libros que no se ajustan a la “realidad institucional” de Navarra y al mas puro estilo Torquemada, ha prendido las llamas inquisidoras. Es una muestra mas de la “euskalfobia” de UPN en la que está obsesionado en destruir todo aquello que tenga relación con el euskera y la cultura vasca. Al igual que el curso pasado inicio una campaña de desprestigio contra el profesorado del modelo D, ahora toca el turno de los libros de texto.

Eraldatzen zb 5 PDF fitxategia Inprimatu E-posta
Asteartea, 2014(e)ko Iraila(r)en 30-(e)an 14:49etan

Espainiako Curriculuma euskaraz inposatuko digutela da adostu duten gauza bakarra. PDF fitxategia Inprimatu E-posta
Asteartea, 2014(e)ko Iraila(r)en 30-(e)an 07:04etan
EAJ eta Gobernu Espainolak LOMCEarekin lortutako akordioaren aurrean LABen jarrera.
Aitziber Perez

Irakurketa PDF-n euskaraz

Irakurketa PDF- castellano

Gizarte Ekimenean ikastoletako akordioruntz. PDF fitxategia Inprimatu E-posta
Astelehena, 2014(e)ko Iraila(r)en 29-(e)an 13:45etan
Duela urtebete, LABek Ikastoletako akordioa sinatu zuenean, Kristau Eskolari EAEko Gizarte Ekimeneko hitzarmena indarrean jartzearen beharraz aritu zitzaion. Mugimendu honek garai hartako blokeoa hausteko balioko zuelakoan. Eskaera honen ostean, eta Ikastoletako akordioa sinatuta genuela, Kristau Eskolak Ikastolen Elkartearekin hartu emana eduki zuen akordioaren nondik norakoak ezagutzeko asmoz. Ezagutza horren ostean, negoziatzeko bi estrategia ezberdin zeudela ikusi zuten garbiki:
  1. Akordio ekonomiko soila bilatzen zuena batetik. Ordura arte Gizarte Ekimenean erabilitakoa.
  2. Akordio ekonomikoarekin batera langileen lan baldintzei, enpleguaren bermeei, gardentasunari, ... bide ematen ziona bestea. Finean, Euskal Herrian elkarbizitzen duten hezkuntza sistema ezberdinen hezkuntza proiektuak aintzat hartu eta hezkuntza komunitatearen proiektuan errotzen zena. Ikastoletan erabilitako
    negoziazio eskema alegia.
2013ko uztailean azkenekoz bildu ginen eragile guztiak. Ostiralean, behingoz elkartu ginen bai patronalak, bai sindikatuak. Bertan, harrituta ikusi dugu nola duela urtebeteko aldagaiak mahai gainean egonda, ELAk oraingoan, positiboki baloratzen dituen iraganean ez bezala. Mahai gainean dauden aldagaiak:

Mutuen dekretuak dakarrena. PDF fitxategia Inprimatu E-posta
Osteguna, 2014(e)ko Iraila(r)en 25-(e)an 14:39etan
#EAELanosasunaIrakaskuntza

Zer suposutuko duen aldaketa legala (ED 625/2014 behin behineko ezintasuna eta Aprobatuko duten mutuen legea) :
- Lan Istripu eta Gaixotasun Profesionalen Mutualitate Patronalak izatetik GIZARTE SEGURANTZAREN MUTUAK izatera pasako dira.
- Mutuen gertakizun profesionalen altaren aurrean, berrazterketa: 10 lanegunetako epea.
- Patologien iraupen ezin hobeena adierazten duten taulak.
- Aldi baterako kudeaketen burokratizazioak gehitu egingo dira.

Solokoetxe PDF fitxategia Inprimatu E-posta
Osteguna, 2014(e)ko Iraila(r)en 25-(e)an 13:19etan
OSASUNA DIRUAREN AURRETIK

Solokoetxen telefono mugikorren antenen aferan LAB sindikatuan argi dugu ezin dela langileen, ikasleen eta auzokideen osasuna arriskuan jartzen duen eegomanía onartu. Uhin elektromagnetikoek sortzen dituen ondorioak ez daude erabat frogatuak, baina,  osasunarentzako kaltegarria denaren zantzuak adierazten duten ikerketa  zientifikoak badaude. Kontuan hartu behar da, kasu honetan, igogailuan 3  telefono operadoreen antenak daudela, eta laugarren bat handik gertu.

Egindako neurketek kezkatzeko moduko emaitzak eman dituzte. Hala eta guztiz ere, Udaletxeak telefono enpresen interesak defendatzen ditu langileen, ikasleen eta auzokideen osasunaren gainetik. Ez lituzke udaletxeak gure eskubideak bermatu behar, osasun eskubidearena tarteko?  Ez al zen udaletxea ikasleen etorkizunaz arduratu beharko telefono konpainien interes ekonomikoen gainetik?

Sopuertako La Baluga ikastetxearen inguruan. PDF fitxategia Inprimatu E-posta
Asteazkena, 2014(e)ko Iraila(r)en 24-(e)an 13:58etan

SOPUERTAKO LA BALUGA IKASTETXEAREN INGURUAN

LAB sindikatuak, Cristina Uriarteri, EAEko Hezkuntza Saileko arduradun nagusia izanik, Sopuertan sortu den gatazka larria konpontzea eskatzen diogu.
Arazoarekin bukatzeko beharrezko baldintzak ematen dira eta hezkuntza behar horiei erantzuna ukatzea irtenbidea luzatzen du, eta horrek udalerrian jendarte haustura besterik ez du ekarriko.
Lehen hezkuntzako ikastetxea izan behar zuena eraikita dago eta diru inbertsio handia egin da azpiegitura horretan. Eskaera ere badago, izan ere, 20 familiatik gora aldarrikatu zuen seme- alabak lehen hezkuntzako La Baluga ikastetxean matrikulatzeko eskubidea.
LAB sindikatutik, erabaki zaila hartu behar izan duten 7 familiei gure babesa helarazi nahi diegu. Seme alabei hezkuntza publikoa jasotzeko duten eskubidea ukatu zaiela onartzea ez da erraza, are gehiago, gaur egungo jendartean, ikasleen hezkuntza beharrizanen gainetik beste interes batzuk gailendu direnean. Baita ere, babesa adierazten diegu 7 ikasle horiek bere kargu hartu dituzten irakasle bolondresei, zeinei esker egun hauetan haurrek hezkuntza jasotzeko eskubidea betetzen ari den. Jakin badakigu, halako borroketatik urrats handiak eman direla gure herriko hezkuntzan eta, bide horretan berresten gara eraiki nahi dugun hezkuntzari begira mugarri berriak jartzeko. Mugarri hauek hezkuntza kritikoa, laikoa, hezkidetzailea, euskalduna eta inklusiboa bermatzeko norabidean joan behar direla ulertzen dugu
Hezkuntza Sailaren jarrera salatzen dugu eta arazoari benetako konponbidea emateko erabakia berriz aztertzeko dei egiten diogu. Familiek Hezkuntza Sailak exijitutako pausuak bete dituzte beraien seme alabak eskola publikoan formalki matrikulatuz. Departamentua izan da, kanpo presioei men eginez, La Baluga eskola publikoa irekitzeari uko egin diona.
Kalitatezko hezkuntza jasotzeko eskubidearen defentsan Sopuertako udaletxearen eta familien aldarrikapenarekin bat egiten dugu.

Prentsa oharra LA Baguada PDF

LAB Irakaskuntzak Kaskarotenea ikastolarekin elkartasuna erakustera deia egiten du : hitzetatik ekintzetara. PDF fitxategia Inprimatu E-posta
Asteazkena, 2014(e)ko Iraila(r)en 24-(e)an 09:23etan
Joan den ikasturtean Hendaia eta Beskoitzeko ikastolen aferetan prefetaren esku sartzeetan bezala, 2014 eskola sartze honetan ere administrazioaren itxikeria eta erasoa pairatu du Ziburuko Kaskarotenea ikastolak, kasu honetan auzapez eta Paueko epaileen esku sartzearekin.

LAB Irakaskuntzak bere ikusmoldea azaldu nahi du hezkuntza komunitate eta jendartearen aitzinean. Prefeta eta auzapezaren jokaera itxiaren aitzinean denen elkartasuna izan behar da erantzuna. Ikastola, herri eskola, elkartasunari esker biziko da.

LABek elkartasunerako dei bat hedatu nahi du Euskal Herri osoan eraso hauen gainetik ikastolak bizi eta gara daitezen. Dakizuenez, Kaskarotenea ikastola auzitan eman zuen Ziburuko auzapezak herriko etxearekin zuen kontratua agortu eta okupatzen duten barrakoia eta lur publikoa utz zezaten. Bitartean irailaren 4an, hesia eraitsi eta ura zein elektrizitatea moztearekin mehatxatu zuen auzapezak. Epaitegiak auzapezari arrazoia eman eta irailaren 8tik goiti egunean 100 euroko isuna ezarri zion.

Gurasoak, Seaskarekin adostuz, isuna ordaintzen hasi beste toki bat bilatzen hasi dira eta elkartasun dei bat hedatu dute. Elkartasun deiari erantzun diote pertsona ezagunek (Irrien lagunek...) eta milaka euskal herritarrek sarean zegoen petizio bat sinatuz eta diru laguntza bat ekarriz. LAB sindikatuak horretan ere plazerrarekin parte hartu dugu.

Euskal herritar eta euskararen defendatzaile gisa eta gure haurren hezkuntzaz axolaturik murgiltze sistemak botere publiko eta administrazioaren babesa behar duela diogu beste behin ere.

Baina erasoaren tamainaz oharturik, eta ikastolak ito edo minoria baten eskola bilakatu nahi dutenen aitzinean, herritarrei dei bat zabaldu nahi die LAB Irakaskuntzak ahal duten neurrian eta gisan. Horrela, izan dadin finantzamendua edo babes eta elkartasun ekimenak bultzatuz, hitzetatik ekintzetara pasatzeko tenorea heldu da. Haurrek, burasoek, hezkuntzaz arduratzen den ekipak, laguntzaileek eta Seaskak gure babes eta elkartasun osoa ukanen du.

Baionan, 2014ko irailaren 23an

<< Hasiera < Aurrekoa 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Hurrengoa > Amaiera >>